Чернівецька районна військова адміністрація
Чернівецька область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Головне управління ДПС у Чернівецькій області інформує:

Дата: 28.10.2021 14:05
Кількість переглядів: 219

Розгляд звернень громадян один з пріоритетних напрямків діяльності податкової служби Буковини

Протягом січня-вересня 2021 року до податкового відомства надійшло 221 письмове звернення від буковинців. Повідомили у податковому відомстві Буковини та зазначають, що основні питання, які порушують громадяни, стосуються повідомлень про ухилення від сплати податків, роз’яснень сплати податків на майно, реєстрації та обліку платників податків, отримання реєстраційних номерів облікових карток платників податків, адміністрування єдиного соціального внеску, податку на доходи фізичних осіб та інших питань, що належать до компетенції ДПС.

Відтак, фахівцями ГУ ДПС у Чернівецькій області розглянуто 210 письмових звернень (95% від усіх звернень), по 11-ти зверненнях термін надання відповіді не настав і вони знаходяться на розгляді. За результатами розгляду звернень: дано роз’яснення - 102, вирішено позитивно – 76, відмовлено – 7, 12 звернень повернуто авторові у відповідності до ст. 5 ЗУ «Про звернення громадян», а 4 звернення надіслано за належністю, відповідно до ст.7 Закону України «Про звернення громадян» та 3 звернення, що не підлягають розгляду відповідно до ст.8 і 17 ЗУ «Про звернення громадян».

Під час розгляду звернень громадян вживались заходи щодо кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених питань.

Загалом даний напрямок діяльності пріоритетний за формою та змістом, оскільки забезпечує зворотній зв’язок з платниками та обізнаність з питань, які стосуються реалізації податкової політики - підкреслюють у податковій службі області.

У податковій службі звертають увагу платників, за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

У разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом платника слід звернутись до служби підтримки за телефоном 0800501007 (напрямок 0) або за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua/help/.

Форма подання письмового звернення громадянами до ДПС, що надсилається з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку  розміщена на офіційному порталі «Територіальні органи ДПС у Чернівецькій області» за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/kontakti-/.

 

До уваги платників податків! 29 жовтня граничний термін сплати:

Військового збору з нарахованого,  але  не  виплаченого  доходу  за  вересень  2021 року (п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168, п. 161 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу України);

податку на доходи з фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за вересень 2021 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці (п. 170.4 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – Кодекс));

податку на доходи з фізичних осіб з  нарахованого,  але  не  виплаченого  доходу  за  вересень  2021 року (п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 Кодексу);

авансового  внеску  з  податку  на  нерухоме  майно,  відмінне  від  земельної ділянки,  юридичними  особами  за IІІ  квартал 2021 року  (п.п. «б» п.п. 266.10.1 п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України);

авансового внеску з транспортного податку юридичними особами за IІІ квартал 2021 року (п.п. «б» п.п. 267.8.1 п. 267.8 ст. 267 Податкового кодексу України).

 

Фізична особа – нерезидент може здавати в оренду нерухоме майно через податкового агента

Чи має право ФО – іноземець, яка має постійне місце проживання в Україні, здавати нерухоме майно в оренду самостійно?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, відповідно до п.п. 170.1.3 п. 170.1 ст. 170 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі – ПКУ) нерухомість, що належить фізичній особі - нерезиденту, надається в оренду виключно через фізичну особу - підприємця або юридичну особу - резидента (уповноважених осіб), що виконують представницькі функції такого нерезидента на підставі письмового договору та виступають його податковим агентом стосовно таких доходів.      Нерезидент, який порушує норми цього пункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податку.

Враховуючи вищевикладене, незалежно від того, що фізична особа – нерезидент має постійне місце проживання в України, здавання в оренду нерухомого майна здійснюється відповідно до вимог п.п. 170.1.3 п 170.1 ст. 170 ПКУ, тобто через фізичну особу - підприємця або юридичну особу - резидента (уповноважених осіб), що виконують представницькі функції такого нерезидента на підставі письмового договору та виступають його податковим агентом стосовно таких доходів.

 

Як діяти платникам, які планують зареєструвати ПРРО?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, суб’єкти господарювання, які мають намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій, повинні перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкти господарювання повідомляють контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316603), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

 

Інформацію щодо реквізитів рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ можна переглянути в Електронному кабінеті

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що     інформацію щодо реквізитів рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ платники податків мають змогу переглянути у приватній частині Електронного кабінету у вкладці «Дані про банківські рахунки» режиму «Облікові дані платника» та у вкладці «Реєстр транзакцій» режиму «Система електронного адміністрування ПДВ».

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Нагадуємо, що згідно з п. 42 прим. 1.2 ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, шляхом, зокрема перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, дані системи електронного адміністрування ПДВ.

 

Буковинські податківці опрацювали 184 запитів на отримання публічної інформації

У податковому відомстві відзначають, що за дев’ять місяців 2021 року до Головного управління ДПС у Чернівецькій області надійшло 184 запитів на отримання публічної інформації. Про це розповідає завідувач сектору розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Пастушенко.

Вона зазначила, що найбільше запитів надійшло від громадян – 152. Від юридичних осіб надійшло 24 запити,  від представників засобів масової інформації – 2 запити. Крім того, 6 запитів переадресовано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації.

До прикладу - запитувачі зверталися з проханням надати інформацію щодо копій рішень про списання боргу; наявності або відсутності податкового боргу по єдиному податку та ЄСВ; зняття з обліку як платника податків; кількість проведених фактичних перевірок та у 2020 році.

У регіональній податковій службі підкреслюють, всі отримані запити були розглянуті вчасно та не залишилися поза увагою.

Платники мають нагоду ознайомитись що таке публічна інформація, хто є суб'єктом права на доступ до публічної інформації, як подається запит на інформацію, що таке публічна інформація у формі відкритих даних та якої процедури необхідно дотримуватись при наданні запиту на публічну інформацію у презентованій інфографіці Тетяни Пастушенко.

Та нагадують платникам, що запити на отримання публічної інформації можуть бути надіслані  на поштову адресу  Головного управління ДПС у Чернівецькій області: 58013, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 200 А  та на електронну адресу cv.official@tax.gov.ua.

Також запити можна направити через «Електронний кабінет» (http://cabinet.tax.gov.ua.) з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Крім того для зручності та обізнаності платників податкова служба створила відеоуроки. Зокрема, як правильно користуватися електронними сервісами, а саме відеоурок як направляти в листи та звернення за допомогою Електронного кабінету можна переглянути за посиланням:

https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/6094.html

Форма для подання запиту на отримання публічної інформації: Головна>ДПС у регіоні>Головне управління>Публічна інформація: https://cv.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/dostup-do-publichnoi-info/forma-podannya-zapitu/

 Презентація: Доступ до публічної інформації та відкриті дані   за посиланням:  https://cv.tax.gov.ua/media-ark/fotogalereya/inshi-zahodi/9432.html 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь