Головне управління ДПС у Чернівецькій області інформує:
Обіг підакцизних товарів на постійному контролі у податківців Буковини
Фахівцями Головного управління ДПС у Чернівецькій області системно проводяться заходи щодо припинення незаконного продажу підакцизних товарів, особливо лікеро-горілчаних та тютюнових виробів – наголошують у податковому відомстві області.
Так, упродовж трьох кварталів поточного року податківцями Буковини проведено 134 фактичні перевірки, суб'єктів господарювання, які здійснюють реалізацію, зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів. За даними перевірками застосовано фінансових санкцій на загальну суму понад 4,5 млн гривень.
Основні порушення які допускали суб'єкти господарювання суб'єкти господарювання допустили такі порушення як: реалізація на митній території України фільтрів для виробництва сигарет; зберігання обладнання для промислового виробництва сигарет, не внесеного до Єдиного реєстру обладнання; роздрібна торгівля тютюновими виробами за цінами, вищими за встановлені максимальні роздрібні ціни; роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій; порушення вимог ст. 153 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР в частині заборони продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років; зберігання, транспортування, реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка та/або з підробленими марками акцизного податку; зберігання, транспортування, реалізація фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів; роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами через РРО не зазначений у ліцензії та ін.
У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертаються до громадян: у разі встановлення випадків реалізації підакцизної продукції з порушенням вимог законодавства просимо невідкладно інформувати податкове відомство області для вжиття контрольно-перевірочних заходів.
Для всебічного та якісного розгляду звернень просимо за можливості зазначати: адресу господарського об’єкту, назву суб’єкта господарювання, вид придбаної підакцизної продукції (з ознаками фальсифікації та/або відсутності марок акцизного податку) з наданням підтверджуючих документів (за наявності) або будь-яку іншу інформацію, яка може бути використана при проведенні контрольно-перевірочних заходів.
Гаряча лінія: податківці проведуть для буковинців «День відкритого спілкування» з питань одноразового (спеціального) декларування
27 жовтня 2021р. з 13 години до 15 години у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області та в усіх державних податкових інспекціях ГУ ДПС у Чернівецькій області буде проведено сеанси телефонного зв'язку «гаряча лінія» на тему: «Податкова амністія: можливість цивілізовано легалізувати свої доходи».
Головна мета заходу - надання кваліфікованих податкових консультацій та роз’яснень платникам податків області.
Ми чекаємо запитань від жителів області, громадських активістів та представників ЗМІ – телефонуйте під час проведення «гарячої лінії» (27.10.2021р) фахівцям податкової служби.
Телефонуйте! Номера телефонів: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/515852.html
Електронний формат спілкування з податковою службою – тренд сьогодення
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, з метою уникнення загрози розповсюдження коронавірусної хвороби COVID-19 та задля економії часу рекомендує платникам податків вибирати електронний формат спілкування з податковими органами.
Електронні сервіси ДПС, зокрема, сервіси Електронного кабінету, нададуть можливість не лише подати податкову звітність засобами електронного зв’язку через Електронний кабінет, але і надіслати заяви, отримати довідки, ознайомитись з корисною інформацією:
отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом можна у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету.
Запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС надсилається за формою «F/J1300204» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.
Відповідь на Запит платнику податків надсилається через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та цільовими фондами за формою «F/J1400204». Витяг формується за період вибраний платником податків при створені Запиту з урахуванням строків давності.
Надіслати через Електронний кабінет заяву про повернення помилково/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за формою J/F 1302001 разом з копією платіжного документа, який надсилається як документ довільного формату ( форма F/J 1360102).
Звертаємо увагу, що заява про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi подається платником до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми.
У меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету платник може створити та надіслати Заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи за формою J1300305 (для юридичних осіб) або F1300305 (для фізичних осіб).
Будь-який платник податку: юридична особа, фізична особа - підприємець, фізична особа може надіслати лист (запит тощо) у довільній формі через Електронний кабінет до відповідного органу ДПС за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи) щодо отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України.
Також, у меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету створено можливість надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.
Фізичні особи у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету мають можливість після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
Звертаємо увагу, що робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Отримання статусу неприбуткової організації
Новостворені установи та організації, які в установленому порядку подали документи для внесення до Реєстру під час або протягом 10 днів з дня їх державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів внесені до Реєстру, для цілей оподаткування вважаються неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.
Отже, для отримання статусу неприбуткової організації зареєстровані установи та організації (новостворені) мають подати реєстраційну заяву за формою 1-РН державному реєстратору під час їх державної реєстрації або контролюючому органу за основним місцем обліку протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/515735.html
Сервіс «Реєстр платників єдиного податку»
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що за допомогою сервісу Електронний кабінет, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС (https://cabinet.tax.gov.ua), платники податків мають доступ, зокрема до сервісу «Реєстр платників єдиного податку».
Доступ забезпечено у відкритій та у приватній частинах Електронного кабiнету. Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (кваліфікованого електронного підпису), що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Щоб перевірити дані, зокрема, про дату (період) обрання або переходу платника податків на спрощену систему оподаткування, або дату виключення його з реєстру платників єдиного податку, достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ платника податків.
Податкова знижка за користування іпотечним житловим кредитом розраховується за алгоритмом
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, що відповідно до п. 175.1 ст. 175 Податкового кодексу України платник податку на доходи фізичних осіб – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року.
Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.
Згідно з пп. 175.2 та 175.3 ст. 175 ПКУ у разі якщо будинок (квартира, кімната) купується за рахунок іпотечного житлового кредиту, частина суми процентів, що включається до податкової знижки платника податку – позичальника іпотечного житлового кредиту, дорівнює добутку суми процентів, фактично сплачених платником податку протягом звітного податкового року в рахунок його погашення, і коефіцієнта, що враховує мінімальну площу житла для визначення податкової знижки, розрахованого за формулою: https://cv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/515725.html